CONCEPT EN BEELDMERK

Een eigen bedrijf, een gouden idee. Daar begint het mee. Maar een naam bedenken die de lading dekt, eruit springt en daardoor wordt onthouden is een ander verhaal.  als ToBeOnline(ICT) Het Eerste Bedrijf (presentatietrainingen), De Hele Zool (schoenmaker) of Sherpa (coaching). 

Maar helaas ook mistige als VeDiVe, wat klinkt als CorAnnie op een huis of JanJoCo op een boot. Het is belangrijk om de naam zo te kiezen dat je tijdens een netwerkbijeenkomst niet 5 minuten bezig bent om de prachtige symboliek erachter uit te leggen.

Goed, dan heb je een naam. Daar moet een beeldmerk bij, belangrijk voor je huisstijl (logo, briefpapier, website). Ook dat kan een hele zoektocht zijn. Bibit doet dat samen met u en we komen dan vaak uit op hele verrassende dingen. Ook als uw imago en/of huisstijl aan een opfrisser toe is denken wij graag met u mee. Wij werken in dit traject samen met vormgevers,webbouwers en fotografen, uit uw of ons eigen netwerk.

Greta Pruis van FIP Management: 
‘Ik kwam bij Marloes met de naam FIP, Facilitair Interim en Projectmanagement. Maar ja, ik kon er maar geen goede tekst bij bedenken, laat staan een beeld. FIP stond voor mij voor kwaliteit en service. Marloes zag onmiddellijk de link met VIP. Zij bedacht de FIP-behandeling. Daar was ik zelf echt nooit opgekomen.'

 

Nieuwsflits

Opmerkelijk

IK HOOP DAT MIJN BRIEF NIET ZAL BLIJVEN DOVEMANSOREN
Lach mee om de dolle capriolen van een vertaalprogramma in een datingverzoek dat ik over de mail kreeg.
Lees verder...

 

EVEN LACHEN
Af en toe kom je op internet de leukste dingen tegen. Elke week selecteren wij een opmerkelijk item. Heeft u aanvullingen? Graag! Wij vermelden uw (bedrijfs)naam en website erbij.
Lees verder...

 

WOORDJES LEREN
Om bij te blijven in het babbel en borrelcircuit is het van belang dat u de nieuwste modewoorden kent. Dit bieden wij voortaan elke week als extra service. Hebt u aanvullingen? Graag! Wij vermelden uw (bedrijfs)naam en website erbij.
Lees verder...